איחור של 10 שניות? טוס למדינה אחרת – ברוכים הבאים לעולם תקנות הרעש

תארו לכם את הסיטואציה הבאה: אתם טסים הביתה, המטוס מתקרב לנחיתה, אתם כבר מדמיינים את עצמכם שוקעים לתוך שינה טובה במיטה… ואז – קורה הלא יאומן – המטוס מפסיק את תהליך הנחיתה, חוזר לאוויר וטס לשדה תעופה אחר, בקצה השני של המדינה ומשם מסיעים אתכם ליעד באוטובוסים, וכל זה בגלל שעון. כן, שעון.

אז לא, זו לא התחלה של בדיחה – זה באמת קרה. ואפילו פעמיים.

🛬 מקרה ראשון: איחור של 10 שניות – 8 שעות עיכוב בהגעה

ב 2 ביוני 2025, טיסה של חברת condor במטוס Airbus A321 התקרבה לנחיתה בשדה התעופה של מינכן, גרמניה אחרי שהגיעה מפאלמה דה מיורקה. הכל התנהל כמתוכנן… עד שלא.

הטיסה איחרה ב-10 שניות (!) את שעת הסגירה הרשמית של שדה התעופה בגלל תקנות רעש. ובגרמניה, אם סגירת השדה נקבעת ל 24:00, אז זה בשום אופן לא 24:00 ו 10 שניות.
אז מה עושים הפקחים במגדל הפיקוח כשטיסה מאחרת ב 10 שניות? במקום לאשר לה לנחות שולחים אותה… לשדה תעופה אחר. המטוס הוסט לנחיתה בשדה תעופה במרחק של כ 500 ק"מ מהיעד, שם הנוסעים נאלצו לעלות על אוטובוסים שיסיעו אותם למינכן והגיעו באיחור של 8 שעות.

🎥 צפו בסיפור המלא כאן:
🔗 Airbus A321 Flight Misses Curfew by 10 Seconds – Simple Flying

✈️ מקרה שני: הקדמת ב 18 שניות? תעשה עוד סיבוב…

במקרה אחר, פחות מוכר אך לא פחות הזוי – מטוס בואינג 787-9 של חברת התעופה ANA עשה את כל הדרך מיפן לשדה התעופה בפרנקפורט אבל בגלל רוחות הקדים את ההגעה ב-18 שניות, והגיע לפני פתיחת שדה התעופה לטיסות. המטוס קיבל הנחיה ממגדל הפיקוח לעלות חזרה לאוויר ולהמתין (!) עד שתחלוף שעת ה"עוצר" הרשמית. אז למרות שעוצר הטיסות נועד להגן על התושבים שגרים מסביב לשדה מפני זיהום רעש, שליחת בואינג 787 סביב גרמה לרעש חזק הרבה יותר, לשריפת דלק מוגברת ולפליטת מזהמים.

תוכלו לראות את הסיפור במלואו כאן

🔇 מה בעצם העניין עם תקנות רעש?

אז כן, זה נשמע קומי, אבל מאחורי זה יש כוונה רצינית: מניעת רעש ממושך ובלתי נסבל לתושבים שגרים ליד שדות תעופה.
רעש מטוסים – במיוחד בנחיתות וההמראות – הוא מהחמורים שיש. הוא גורם לבעיות שינה, סטרס, ולעיתים אף השפעה על בריאות הלב. לכן ברוב שדות התעופה בעולם יש מה שנקרא עוצר לילה (Night Curfew) – שעות שבהן אסור להמריא או לנחות.

ולמרות הנ"ל נזכיר רק שכל מי שגר בסביבות שדות תעופה, כנראה שעבר לגור שם כשידע היטב שהוא עומד להתגורר לידם. מה שנקרא – התושבים באו אל השדה, ולא השדה אל התושבים.

ומה קורה אצלנו בנתב"ג?

בישראל, שדה התעופה בן גוריון מופעל תחת הגבלות רעש פחות נוקשות – נחיתות מותרות כל הלילה וההמראות אסורות מ 01:40 ועד 05:00 בבוקר (כדי שתוכלו לישון 3 וחצי שעות בלילה)

🎥הסבר של רשות שדות התעופה על תפעול נתב"ג, גם מהיבט הרעש, בסרטון הזה

ומה עם שדה התעופה בהרצליה, אתם בטח שואלים את עצמכם, ובכן רשות שדות התעופה החליטה שתושבי הרצליה ורעננה חייבים לישון את שנת הצהרים שלהם בלי שמטוסי הססנה יפריעו להם, ולכן השדה סגור לכל תנועה (מלבד למסוקים) בין 14:00 ל 16:00!

🤔 ומה דעתי על זה?

טוב היו עושים הרגולטורים אם היו מכניסים קצת הגיון לתקנות הרעש.

אולי אפשר להוסיף קצת גמישות? לאפשר למטוסים שנמצאים כבר בגישה לנחות גם אם איחרו בדקות בודדות? או לפחות – לא להעניש נוסעים על עיכוב שממש לא באשמתם?


✈️ סיכום

תקנות רעש נועדו להגן – אבל לפעמים הן נשמעות כמו קטע מתוכנית סאטירה. בין אם זו טיסה שהוחזרה לאוויר בגלל שהקדימה, או אחת שגורשה לשדה אחר כי איחרה – ברור שמישהו כאן… טס קצת רחוק מדי.

אבל לפחות קיבלנו מזה אחלה סיפור.

לפרטים נוספים או להזמנת טיסה צלצלו עכשיו למספר 050-5518080 או מלאו את הטופס ונחזור אליכם: