SkyTrip – סקייטריפ הדרכת טיסה וטיסות חוויה במטוסים קלים
  • הדרכת טיסה וטיסות חוויה בשמי הארץ
  • קורס טיס אזרחי
    • טיסת היכרות
    • תיאוריה לקורס טיס
    • שדה תעופה הרצליה
    • קורס טייס אזרחי אל על
    • קורס טיס אזרחי – שאלות נפוצות
    • קורס טיס מסחרי
  • רישיון טיס אזרחי
    • רישיון טיס אזרחי – מחיר
    • רישיון טייס פרטי
  • טייס ליום אחד
    • מה זה ‘טייס ליום אחד’
    • טייס ליום אחד המלצות
    • טייס ליום אחד מחיר
    • טייס ליום אחד חיפה
  • טיסות בשמי הארץ
    • שובר מתנה
    • מתנות לגבר ליום הולדת
    • מתנה מקורית לאישה
    • מתנות לגבר בן 30
    • מתנה לגבר בן 40
    • מתנה לגבר בן 50
    • מתנות לגבר בן 60
    • הפתעה ליום הולדת לבן זוג
    • טיסה רומנטית
      • הצעת נישואין מקורית
    • טיסה בשמי הארץ לילדים
    • מטוס פרטי
    • טיסה במסוק
    • טרקטורון מעופף
  • סימולטור טיסה
  • סקייטריפ – הבלוג
  • שאלות נפוצות
  • צרו איתנו קשר!
  • הדרכת טיסה וטיסות חוויה בשמי הארץ
  • קורס טיס אזרחי
    • טיסת היכרות
    • תיאוריה לקורס טיס
    • שדה תעופה הרצליה
    • קורס טייס אזרחי אל על
    • קורס טיס אזרחי – שאלות נפוצות
    • קורס טיס מסחרי
  • רישיון טיס אזרחי
    • רישיון טיס אזרחי – מחיר
    • רישיון טייס פרטי
  • טייס ליום אחד
    • מה זה ‘טייס ליום אחד’
    • טייס ליום אחד המלצות
    • טייס ליום אחד מחיר
    • טייס ליום אחד חיפה
  • טיסות בשמי הארץ
    • שובר מתנה
    • מתנות לגבר ליום הולדת
    • מתנה מקורית לאישה
    • מתנות לגבר בן 30
    • מתנה לגבר בן 40
    • מתנה לגבר בן 50
    • מתנות לגבר בן 60
    • הפתעה ליום הולדת לבן זוג
    • טיסה רומנטית
      • הצעת נישואין מקורית
    • טיסה בשמי הארץ לילדים
    • מטוס פרטי
    • טיסה במסוק
    • טרקטורון מעופף
  • סימולטור טיסה
  • סקייטריפ – הבלוג
  • שאלות נפוצות
  • צרו איתנו קשר!
דף הבית » ססנה 152 Cessna

ססנה 152 Cessna

 

ססנה 152 הוא מטוס אימונים קל, דו-מושבי, שנבנה ע”י חברת ססנה האמריקאית כדי להחליף את הדגם הקודם – ססנה 150.

ייצורו של הססנה 152 החל בשנת 1978 והסתיים בשנת 1985. מעריכים שנבנו כ 7,500 מטוסים מהדגם הזה.

מטוס ססנה 152
ססנה 152 צבועה בסכמת צביעה מיוחדת

 

ססנה 152 – פרטים טכניים:

 

  • הססנה 152 הונע במנוע הבוכנה O-235-N2C של לייקומינג שהפיק 108 כוחות סוס וצרך בנזין 100 אוקטן דל עופרת – 100LL. (רוצים לקרוא קצת על דלק מטוסים?)
  • גוף המטוס עשוי מאלומיניום תעופתי.
  • הססנה 152 צויד במאזנות דיפרנציאליות ובמדפים המופעלים חשמלית.
  • אורך המטוס 24ft – 7.3m ומוטת הכנף שלו 33.4ft – כ 10.2m.
  • משקל המראה מירבי: 1670lb שהם כ 750 ק”ג.
  • מהירותו המירבית של המטוס 110 קשר ומהירות השיוט שלו 100-90 קשר.

 

משטחי ההיגוי בססנה 152
תרשים של ססנה 152 ומשטחי ההיגוי של המטוס

 

ססנה יצרה גם דגם של ה 152 המיועד לביצוע אוירובטיקה ונקרא Cessna 152 Aerobat. המטוס חוזק כך שיכול היה לעמוד בכוח g של עד 6+ ו 3-. אפשר לקרוא עוד על הארובט בקישור הזה.

תקרית מפורסמת בהשתתפות ססנה 152 התרחשה בשנת 2001 כשחניך טייס לבנוני המריא משדה התעופה של ביירות וחדר למרחב האווירי של ישראל. מטוסי קרב ליוו אותו בטיסתו עד לאיזור מכמורת, ולאחר שלא הגיב לכל האזהרות שניתנו לו, הוא הופל ע”י מסוק אפאצ’י בטיל הלפייר.

כאמור, הססנה 152 כבר לא מיוצר מאז שנת 1985, אך עדיין קיים מספר רב של מטוסים מהדגם הזה הממשיכים לטוס, בעיקר עקב עלויות התפעול הזולות שלו וקלות הפעלתו. כיום מחליף אותו הססנה 172 כמטוס האימונים הפופולרי ביותר בעולם.

 

רוצים לבוא אלינו ולהטיס את אחד ממטוסי הססנה שלנו בשיעור טיסה – טייס ליום אחד? צרו קשר או השאירו פרטים בטופס שלהלן ונחזור אליכם:

 

 

חייגו אלינו
חייגו עכשיו לטלפון 050-5518080
אנחנו על המפה
אפשר למצוא אותנו גם ב:
  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
חשוב שתדעו:
  • מדיניות הפרטיות
  • מדיניות ביטולים
כל הזכויות שמורות ל SkyTrip
😊
גלילה לראש העמוד