אקדמיה לטיסה או בית ספר לטיס?
האקדמיה לטיסה היא אחת האפשרויות הקיימות היום ללמוד טיסה בישראל, אבל האם היא האפשרות העדיפה? כדאי שתקראו היטב את המאמר הזה לפני שתחליטו!
החלטתם לבחור בקריירה של טייסים ושמעתם שקיימת אפשרות להירשם לאקדמיה לטיס, אקדמיה לטיסה או אקדמיה לתעופה, כדי לעשות שם את רישיונות הטיס השונים שידרשו לכם.
אתם שואלים את עצמכם אם כדאי, או שעדיף להירשם לבית ספר "רגיל" לטיסה. תנו לי לעשות לכם סדר ולעזור לכם לקבל החלטה.
אקדמיה לטיסה – למה אתם צריכים את זה?
אקדמיה לטיס – נשמע מרשים, נכון? ואכן יש בעולם כמה אקדמיות כאלה. חלקן שייכות לחברות תעופה גדולות אשר מכשירות בהן את טייסי העתיד שלהן (למשל זאת של חברת התעופה הפינית – Finnair), וחלקן הן ממש מוסדות אקדמיים שמהם אתם יוצאים עם תואר אקדמי, כגון זו – אמברי-רידל.
אבל מה המצב בארץ? (רמז – חפשו באינטרנט מה קרה לאקדמיה לטיסה שקמה בקול רעש גדול ו…נפלה כשהיא משאירה את החניכים ללא כספם וללא רישיונות הטיסה)
ועוד אני מציע לכם, לחפש את האקדמיה שאתם מתכוונים להירשם אליה ולהשקיע בה את מיטב כספכם, ברשימת המוסדות להשכלה גבוהה המאושרים ע"י המועצה להשכלה גבוהה על פי חוק. לא מצאתם? אולי כדאי שתשאלו את עצמכם למה…
והנה גם עדכון טרי מחודש ינואר 2023: קראו את הכתבה הזאת בכלכליסט!
לפרטים נוספים או להזמנת טיסה צלצלו עכשיו למספר 050-5518080 או מלאו את הטופס ונחזור אליכם:
הדרך שתצטרכו לעבור כדי להיות טייסים בחברת תעופה:
כדי לעבוד כטייסים בטיסה מסחרית, תזדקקו (בין יתר הדרישות) לרישיון טיס מסחרי, להבדיל מרישיון טיס פרטי אשר מאפשר לכם להטיס מטוסים אבל לא לקבל כסף עבור הטיסות. דרישות הניסיון וההכשרה כדי לקבל רישיון טייס מסחרי הן:
- קורס לרישיון טייס פרטי. זהו הקורס הראשון שתעשו בהכשרה שלכם ובסיומו (לאחר כ 50-60 שעות טיסה בממוצע) אם תעמדו בבחינות התאוריה (8 במספר) ובבחינה המעשית, יהיה לכם רישיון טייס פרטי. רישיון טיס פרטי מאפשר לכם להטיס מטוסי בוכנה חד-מנועיים בטיסות פרטיות – טיסות שאתם לא מקבלים עליהן תשלום. בנוסף יהיו לכם…כ 50-60 שעות טיסה רשומות בספר הטיסות (לוג-בוק) שלכם. זאת התחלת הדרך. (הדרישה בחוק היא למינימום של 40 שעות טיסה כדי לגשת לבחינה הסופית, אך מניסיון מצטבר של הרבה זמן, מספר השעות כדי להגיע לרמה הנדרשת הוא כ 50-60 שעות טיסה)
- הקורס הבא שתעשו נקרא "הגדר מכשירים" ואחרי שתעמדו בו בהצלחה תוכלו להטיס את המטוס בהסתמך על המכשירים המצויים בו (בתנאי שמצויים) במקום להסתמך על קיומו של קשר עין עם הקרקע. (כך מתבצעות רוב-רובן של הטיסות המסחריות בעולם). דרישות הניסיון לקבל הגדר מכשירים הן לפחות 125 שעות טיסה (מה שאומר שמאז קיבלתם את הרישיון הפרטי השתמשתם בו כדי לטוס עוד כ 70 שעות) וקורס מתאים בבית ספר לטיסה. חלקו של הקורס להגדר מכשירים מתבצע בטיסה וחלקו מתבצע בסימולטור טיסה מקצועי שאושר לכך ע"י רשות התעופה האזרחית – רת"א. עכשיו אתם כבר טייסים פרטיים עם הגדר מכשירים. דרך אגב – הגדר הוא הערה המתווספת לרישיון הטיס שלכם ובה נאמר איזה סוג כלי טיס אתם רשאים להטיס, באיזה סוג טיסות אתם רשאים לטוס וכו'
- את רישיון הטיס המסחרי שלכם תוכלו לקבל (שוב, אם אתם עומדים בכמה דרישות נוספות) אחרי שיש ברשותכם 150 שעות טיסה והגדר מכשירים, ואחרי שעברתם קורס טייס מסחרי בבית ספר לטיסה ועמדתם בבחינות התיאוריה הדרושות, בבחינה המעשית ובבדיקות הרפואיות הנדרשות מטייס מסחרי. נהדר! עכשיו אתם טייסים מסחריים עם כ 200 שעות טיסה ואתם יכולים להתחיל לעבוד ולהרוויח המון כסף…אז זהו שלא ממש:
עפ"י החוק בישראל טייס מסחרי אשר רוצה להטיס נוסעים בשכר חייב שיהיה לו ניסיון טיסה של 500 שעות לפחות, ואם הוא רוצה להצטרף כטייס לחברות התעופה הגדולות, הסיפור שונה לגמרי כפי שאתם יכולים לראות ברשימת הדרישות של אל על להגשת מועמדות לקורס הטיס שלהם.
בקיצור, הדרך אל מושב הטייס בקוקפיט של אחד ממטוסי אל על או ארקיע ארוכה מאוד, ורצופה בקורסים, צבירת שעות טיסה (ניסיון), בחינות, בדיקות וגם לא מעט מזל (מי יודע אם כשתסיימו את הדרך חברות התעופה יגייסו טייסים, ומי יודע אם ועדות הקבלה שלהן יבחרו בכם או במישהו אחר) אז…אקדמיה לטיסה או בית ספר לטיס?
אקדמיה לטיסה לעומת בית ספר לטיס – ההבדלים:
בין אם תירשמו לאקדמיה לטיס או לבית ספר לטיסה תגיעו לאותו רישיון טייס מסחרי בדיוק. אבל ישנו שוני מהותי גדול בין השניים: באקדמיה לטיסה אתם בדרך כלל מתחייבים מראש – מתחייבים לדרך הארוכה ומתחייבים מראש לתשלום גבוה, בעוד שבבית ספר לטיסה אינכם מתחייבים לדבר! התחייבתם ומשהו לא מוצא חן בעיניכם בהתנהלות? אז הנה – זה מה שקורה.
בבית ספר לטיסה התחלתם את הקורס הפרטי והמדריך לא מצא חן בעיניכם? תחליפו מדריך, בית הספר לא מצא חן בעיניכם? תחליפו בית ספר, החלטתם שקריירה בטיס בכלל לא בשבילכם ואתם מעדיפים אחרת? אתם יכולים להפסיק בכל עת ואף אחד לא יבקש מכם תשלום מעבר לזה שכבר שילמתם כדי לכסות את הטיסות שבצעתם בפועל (אין דרישה לתשלום מראש על שום דבר).
בבית ספר לטיסה אתם קובעים את קצב ההתקדמות, לא כך באקדמיה! אם יתר החניכים מתקדמים לאט מדי, או מהר מדי עבורכם, הרי תרגישו מתוסכלים ולא תוכלו לעשות דבר.
בתי הספר לטיסה נמצאים בשדה התעופה של הרצליה – מרכז הארץ. אינכם נדרשים להעתיק את מקום מגוריכם ואם אתם רוצים לעבוד במקביל הרי במרכז ישנו שפע של מקומות עבודה שתוכלו להשתלב בהם ולכסות את עלות הקורסים והטיסות.
רוצים במקביל לביצוע הקורסים גם ללמוד לתואר אקדמי? הירשמו לאחת מהאוניברסיטאות או המכללות שבמרכז ולכו על זה. צריכים לצבור שעות לניסיון בין הקורסים? בשדה ישנם המון טייסים שותפים לאותו תחביב שישמחו להצטרף אליכם לטיסות. רוצים להוזיל את עלות שעת הטיסה לצבירת ניסיון? הצטרפו לשותפות במטוס בארץ או טוסו לכמה חודשים לארה"ב, בצעו שם הרבה טיסות בזול, וחזרו לארץ להמשך הלימודים.
לפרטים נוספים או להזמנת טיסה צלצלו עכשיו למספר 050-5518080 או מלאו את הטופס ונחזור אליכם:
אז אקדמיה לטיסה או בית ספר לטיס?
ההמלצה שלי אליכם היא חד-משמעית: בואו לבית הספר לטיסה בו אני מדריך.
- בגלל הגמישות בבחירת הדרך והתשלום עבורה
- בגלל הניסיון של עשרות השנים שנצבר
- בגלל צי המטוסים הגדול והסימולטור המשוכלל
- בגלל הנוחות בתשלום עבור הקורסים והטיסות (ויש לנו גם מבצעים שונים להוזלת התשלום ולפריסתו על פני מספר תשלומים שיתאים לכם, וגם חברת מימון שהגענו איתה להסכם והיא תעניק לכם מימון מלא עבור הקורסים על פי שיקול דעתה הבלעדי)
- בגלל השליטה שלכם על קצב ההתקדמות בקורסים
- בגלל שפע ההזדמנויות לעשות דברים נוספים תוך כדי
- בגלל היחס החם והתומך
- ובגלל המחוייבות שלנו לעשות לכם את הדרך קלה, נעימה וקצרה ככל האפשר.
עכשיו אנו מציעים גם קורס טיס מזורז לרישיון טיס פרטי! בנוסף תוכלו אחר כך גם לעבוד עבור בית הספר, כן לעבוד! כשיהיו לכם 500 שעות טיסה ורישיון מסחרי – מזמינים אצלנו הרבה טיסות מסוגים שונים בשמי הארץ והבוגרים של בית הספר הם אלו שמבצעים אותן ומאותו הרגע לא רק שאינכם משלמים יותר על הטיסות, בית הספר משלם לכם והניסיון נצבר בקלות.
אקדמיה לטיסה מול בית ספר לטיס – תשוו מחירים!
- קחו את ההצעה שאתם מקבלים מכל 'אקדמיה לטיסה' (איזה רישיונות מבטיחים לכם, כמה שעות טיסה ובאיזה מחיר) ובואו אלינו לפגישה כדי לקבל את ההצעה שלנו לרישיונות האלה.
- בררו היטב מה יקרה אם תזדקקו ליותר שעות כדי להגיע לרמת הטיסה המאפשרת להגיש אתכם לבחינה מעשית – על חשבון מי השעות הנוספות? בררו גם מה יקרה אם חלילה תכשלו בבחינה – על חשבון מי הבחינה הנוספת?
- בררו גם כמה מטוסים יש למוסד הלימוד שבו אתם שוקלים לבחור ומי מטפל בהם. מטוסים נזקקים לשגרת טיפולים מסודרת, וקורה גם שיש בהם תקלות, האם יש למוסד מספיק מטוסים כד שלא יתבטלו לכם שיעורי טיסה?
- עדיין שוקלים מוסדות לימוד אחרים להוציא בהם את רישיון הטיס שלכם? עצתי לכם היא זו: בדקו היטב כמה זמן קיים המוסד הזה וכמה בוגרים בעלי רישיונות טיס הוציא מקרבו עד היום. בחירה במסגרת לימודים שלא הוכיחה את עצמה, עלולה לעלות לכם בכסף רב ולהרחיק מכם את החלום להיות טייסים!
- כמו כן בררו היטב אם בתמורה לכסף הרב שאתם מתחייבים לשלם מראש מבטיחים לכם עבודה כטייסים, כי אם לא, אני באמת לא מבין למה לכם להתחייב.
- וכמעט שכחתי: אצלנו מדריכים על מטוסים מדגם ססנה 172 – מטוס ההדרכה הפופולרי ביותר בעולם, ולא על…מטוסים אחרים שהלימוד עליהם קשה יותר.
בואו אלינו לטיסת ההיכרות – שיעור טיסה של חצי שעה במהלכו תוכלו לבדוק אם מתאים לכם להיות טייסים ותוכלו גם להכיר אותנו.
ואם הגעתם לכאן מבלי שאתם מתכוונים כלל להיות טייסים, אל תחמיצו את האפשרות לבוא ולהטיס ססנה 172 ביחד איתי בטיסה שלא תשכחו כל החיים – טייס ליום אחד
יש לכם שאלות נוספות על ההבדל בין אקדמיה לטיס לבית ספר לטיסה? צרו איתנו קשר או השאירו פרטים בטופס שלהלן ונשמח לעזור: