צבירת שעות טיסה

 

צבירת שעות טיסה לרישיונות טיס מתקדמים, היא אחד האתגרים הגדולים העומדים לפני טייס פרטי, שרק סיים את קורס הטיס וחושב על קריירה בטיסה.

מראה מתא הטייס במטוס נוסעים

כמה שעות טיסה צריך לצבור?

סיימתם את קורס הטיס הפרטי ויש לכם כבר 70 – 80 שעות טיסה, מתוכן גם כ 20 שעות מפקד, ועכשיו אתם רוצים להמשיך לטוס כדי לצבור שעות לרישיונות מתקדמים.

אז קודם כל בואו נראה לכמה שעות אתם זקוקים:

שעות טיסה נדרשות להוצאת הגדר מכשירים: (תקנה 188 לתקנות הטיס)

  • 50 שעות לפחות כטייס מפקד בטיסות ניווט שבוצעו בכלי טיס ממונע – כל טיסה עם נחיתה בשדה המרוחק 50 ק”מ לפחות משדה ההמראה. שעות טיסה כטייס מתלמד בטיסות ניווט, לא יחשבו במניין 50 השעות.
  • 40 שעות הדרכה של זמן מכשירים בכלי טיס שמבוצע עם מדריך טיס בעל הגדר מתאים מתוכן: לא יותר מֿ-20 שעות של זמן טיסת מכשירים מדומה או לא יותר מ- 30 שעות אם ההדרכה מתבצעת במדמה שאושר על-ידי רשות התעופה האזרחית (רת”א).
  • 10 שעות לפחות מתוך זמן המכשירים יבוצעו בהדרכה זוגית בכלי טיס מהסוג שלגביו מבוקש ההגדר.

שעות טיסה נדרשות להוצאת הגדר CVFR לילה: (תקנה 218 לתקנות הטיס)

  • לפחות 150 שעות טיסה בכלי טיס ומהן:
    • 100 שעות כטייס מפקד באווירון, פרט לאוירון זעיר, ומהן לפחות 50 שעות בטיסות מרחב.
    • לפחות 15 שעות בטיסות לילה.שעות אלו יכולות לכלול גם את השעות שבוצעו במסגרת קורס האימונים לקבלת ההגדר.
  • הדרכה בטיסה זוגית בת 10 שעות לפחות.

פטורים חלקיים:

  • בעלי רישיון טיס תקף אשר צברו ניסיון של 300 שעות טיסה הכוללות:
    • 100 שעות טיסה לפחות כטייס מפקד בטיסות מרחב באווירון פרט לאוירון זעיר.
    • 10 שעות טיסה לפחות בטיסות לילה.
    • 10 שעות לפחות בהדרכה זוגית בטיסות מכשירים בסיסית.

זכאים לקורס הדרכה מעשי מקוצר בן 4 שעות בלבד ועליהם להוכיח את הידע המקצועי ואת מיומנות הטיסה במבחן מעשי.

  • טייס בעל רישיון טיס תקף עם הגדר מכשירים לאווירון, זכאי לקבל הגדר טיסות לילה לאחר ביצוע טיסת אימון ועמידה במבחן מעשי.

שעות טיסה נדרשות להוצאת הגדר חקלאי: (תקנה 214 לתקנות הטיס)

  • 500 שעות טיסה ומהן 100 שעות כטייס מפקד על אווירון חד-מנועי או רוטורקרפט בהתאם לכלי טיס עליו מבוקש ההגדר.
  • השלמת קורס אימונים בטיסה חקלאית.

שעות טיסה נדרשות להוצאת רישיון טייס מסחרי: (תקנה 108 לתקנות הטיס)

200 שעות טיסה כטייס או 150 שעות טיסה אם עברתם קורס אימונים במסגרת בית ספר להוראות טיס, בשנתיים שקדמו להגשת בקשה לקבלת רישיון, שיכללו:

  • 100 שעות טיסה כטייס מפקד על כלי טיס ממונע ובהן לפחות:
    • 50 שעות על אווירון.
    • 50 שעות בטיסות ניווט, כל טיסה עם נחיתה בשדה המרוחק 100 קילומטר משדה ההמראה, ולפחות טיסת ניווט אחת עם שתי נחיתות וחניות מלאות בשדות תעופה המרוחקים 300 קילומטרים האחד מהשני.
    • 5 שעות טיסת לילה ומהן 10 המראות ונחיתות.
  • 50 שעות הדרכת טיסה שניתנו על ידי מדריך טיס מוסמך ובהן:
    • 15 שעות הדרכה שבוצעו ב – 6 חודשים האחרונים, באווירונים מאותה קבוצה.
    • 10 שעות הדרכה על אווירון בעל כן-נסע מתקפל, מדחף בעל פסיעה משתנה ומדפים מתקפלים, או אווירון מקבוצה ב’ או ג’. שימו לב – אם לא הוכחתם את שעות ההדרכה לפי סעיף זה, לא תהיו זכאים להטיס אווירון מסוג זה.
    • 10 שעות זמן מכשירים (לא יותר מ 5 שעות בסימולטור טיסה).

שעות טיסה נדרשות להוצאת רישיון טייס תובלה בנתיבי אוויר – ALTP: (תקנה 128 לתקנות הטיס)

  • 1,500 שעות טיסה כטייס שבוצעו ב-10 שנים האחרונות.
    • בעלי 2,500 שעות טיסה ויותר, המעוניינים שיזקפו לזכותם כל השעות האמורות, יידרשו להוכיח כי לפחות 200 שעות טיסה מהן בוצעו בשנתיים שקדמו להגשת הבקשה.
  • שעות הטיסה יבוצעו באווירון תובלה (אווירון שמשקלו מעל 5,700 קילוגרם אשר ייעודו העיקרי הובלת נוסעים וטובין) ויכללו:
    • 100 שעות טיסת לילה כטייס מפקד או כטייס משנה.
    • 250 שעות כטייס מפקד או 150 שעות כטייס מפקד ועוד 100 שעות נוספות כטייס משנה הממלא בהשגחתו של טייס מפקד, תפקידיו של טייס מפקד, מהן: 100 שעות זמן טיסה בטיסת ניווט ומהן לפחות 25 שעות טיסות לילה, או 200 שעות ניווט כטייס משנה ומהן 25 שעות טיסת ניווט בלילה. שעות טיסות הניווט הנדרשות בסעיף זה ייתכן ויכללו בשעות הטיסה הנדרשות בסעיף הקודם.
    • 75 שעות זמן מכשירים מהן לא יותר מ-25 שעות זמן קרקע במכשירים.
    • 250 שעות על אווירון רב מנועי.

צבירת שעות הטיסה הנדרשות, אז מה האפשרויות?

עכשיו אני כבר שומע אתכם מוציאים קולות של יאוש מהפה, אבל אין סיבה – רבים עשו את זה לפניכם, ועליכם להתייחס את התהליך כמו אל כל תהליך לרכישת מקצוע. גם ללמוד הנדסה או משפטים עולה כסף, וכך גם הלמידה של מקצוע הטיס.

אז איך צוברים שעות טיסה בזול:

  • לטוס בחו”ל – רבים חושבים שזו האפשרות הזולה מכולן. שעת טיסה בארה”ב זולה בהרבה משעת טיסה בארץ, זה נכון, אבל אם תקחו בחשבון את עלויות הטיסה והשהיה שם, את עלות המדריך שתצטרכו כדי שיכיר לכם את הסביבה התעופתית בארה”ב, והכי חשוב את הפסד ההכנסה שלכם כשאתם טסים בחו”ל – הרי אם אתם בארץ אתם יכולים לעבוד ולהכניס כסף, ואילו אם אתם בחו”ל הכסף רק זורם החוצה…תראו שבסה”כ בארץ יוצא לכם זול יותר לצבור שעות. אתם יכולים גם לקרוא את המאמר שלי – ללמוד טיסה בארה”ב
  • לטוס בארץ – נכון, מחירי ההשכרה של מטוסים (בבתי ספר לטיס) בארץ גבוהים, אבל קיימות אפשרויות נוספות אשר יוזילו לכם מאוד (בסביבות 40% פחות) את המחיר. צרו איתי קשר ואשמח לספר לכם איך לצבור שעות טיסה בארץ בלי לקבל חור בכיס.

צרו איתי קשר אם אתם מעוניינים בצבירת שעות טיסה בארץ, בעלויות שלא ירוששו אתכם – 050-5518080 או מצאו את הטופס שלהלן ואחזור אליכם: