הנדסת אקלים והפסים מאחורי מטוסים בשמים

מדי כמה ימים מרים מישהו, או בדרך כלל מישהי, את הראש לשמים, רואה שם פסים לבנים מאחורי מטוסים, ומתחיל שוב לספר לכולם על הניסויים שעושות עלינו הממשלות וחברות התעופה, ועל הכימיקלים המרוססים מהשמים במה שנקרא – “הנדסת אקלים”.

פסי התעבות בשמי הארץ
הצילו! הנדסת אקלים!

לפרטים נוספים או להזמנת טיסה צלצלו עכשיו למספר 050-5518080 או מלאו את הטופס ונחזור אליכם:

והתיאוריות על הפסים הלבנים הולכות ומתרבות:

  • נסיונות לשליטה בקרינת השמש.
  • מניפולציות פסיכולוגיות על האוכלוסיה.
  • שליטה על התרבות האוכלוסין.
  • שליטה על מזג האוויר.
  • לוחמה כימית
  • ועוד כיד הדמיון הטובה.

אל התיאוריות מתלווים גם סיפורים על עד כמה הדברים האלה גורמים למחלות ומסוכנים לבריאות.

אז מהם באמת הפסים הלבנים שיוצאים מאחורי מטוסים? ובכן…יש כמה סוגים שלהם:

  1. מערבולות קצה כנף – המערבולות האלה הן תוצאה של אוויר בלחץ גבוה, הנמצא מתחת לכנף המטוס, ומשתחרר דרך קצה הכנף או דרך אחד האביזרים הנמצאים עליה. בימים קרים שהלחות בהם גבוהה, ניתן לראות את המערבולות כמו בסרטון הזה:

2. במטוסים ישנים, מותקנים בדרך כלל מנועים ישנים אשר לא שורפים טוב את כל הדלק, ובדיוק כמו במקרה של כלי רכב שמוציא עשן שחור מצינור הפליטה, גם המטוס אותו הדבר. במקרה הזה יהיה מוזר לחשוב שאם מישהו מתכנן עלינו ניסויים, הוא יצבע את הכימיקלים בשחור כדי שכולם יוכלו לראות אותם, לא? הנה סרטון של מטוסים “מעשנים”:

3. פסי התעבות – בדיוק כמו שביום קר אתם נושפים מהפה ורואים אדים, ככה גם מנועים של מטוסים. הטמפרטורות בגובה הטיסה של מטוסים יורדות לסביבות מינוס 50 או מינוס 60 מעלות, ואדי הפליטה מהמנועים אשר מגיעים לטמפרטורות של סביבות 600 מעלות צלסיוס, מתעבים כשהם באים במגע עם האוויר הקר מאוד ונוצרים אותם פסים לבנים מוכרים:


4. שפיכת דלק – למטוסי נוסעים ישנה מגבלת משקל בנחיתה והם לא יכולים לנחות בבטחה אם משקלם עולה על המגבלה. לפעמים, כתוצאה ממצב חירום, מטוס נאלץ לחזור לנחיתה כשהוא עדיין עם מכלי דלק מלאים. במצב כזה יכולים הטייסים לפלוט את הדלק מהמכלים כדי להפחית ממשקל המטוס ולנחות בבטחה. כמו שרואים בסרטון הזה:


5. ריסוס כימיקלים – הנה אנחנו סוף סוף מגיעים לאמת: ישנם מטוסים שאכן מרססים כימיקלים לאוויר, הם עושים את זה בכוונה, כמעט כל הזמן, והם רבים ממה שאתם יכולים לשער. ו…מדובר על מטוסי ריסוס חקלאיים כמובן:

אז זהו, עכשיו אתם יודעים (כמעט) הכל על שובלים הנוצרים מאחורי מטוסים בשמים. ואם אתם רוצים ללמוד עוד, צרו איתי קשר בטלפון, או מלאו את הטופס שלהלן ואחזור אליכם: