כמה עולה מטוס פרטי

 

כמה עולה מטוס פרטי? היא שאלה שאני נשאל אותה לא מעט, ובנוסף גוגל מראה שאנשים רבים מחפשים את התשובה עליה. ואני תוהה למה? האם כל-כך הרבה מכם מתכוונים להגיע אלי כדי לעשות רישיון טיס פרטי ואחר כך לקנות מטוס?  😉

מה זה בכלל מטוס פרטי?

 

כדי לברר את התשובה, בואו קודם ננסה לברר מה זה מטוס פרטי. למעשה כל מטוס שנמצא בבעלות של אדם פרטי (לא חברה כדוגמת אלעל) הוא מטוס פרטי, ואנשים קונים להם כל מני סוגים של מטוסים פרטיים, הן בהתאם ליכולתם הכלכלית, והן בהתאם לשימושים שהם מייעדים להם.

כמה עולה אולטרלייט פרטי

המטוסים הפרטיים הזולים ביותר הם מקטגוריה שנקראת אולטרלייטהם מיועדים לעד שני אנשים – טייס ונוסע, שוקלים עד 600 ק”ג, ומונעים במנוע בוכנה אשר שורף דלק מכוניות 95 אוקטן. ישנם הרבה סוגים של אולטרלייטים (בעברית הם נקראים אז”מ – אווירון זעיר משקל, או מז”מ – מטוס זעיר משקל) ומחירם תלוי במצבם, במכשור שמותקן בהם, במספר שעות הטיסה שעברו, באם הם באים עם או בלי חניה ועוד. המחיר יכול לנוע בין כמה אלפי דולרים לכמה עשרות אלפים לאולטרלייט משומש במצב טוב.

אחד האולטרלייטים הנפוצים בארץ הוא ה Texan של חברת Fly Synthesis. לטקסן ישנם כמה דגמים אשר מחירים נע בין 60 ל 90 אלף יורו. למחירון של הטקסן.

אולטרלייט Texan של Fly Synthesis
אולטרלייט מדגם Texan

כמה עולה מטוס פרטי קל

הבאים בתור מבחינת גודלם הם מטוסי מטוסים פרטיים של התעופה הכללית (General Aviation) המונעים במנוע בוכנה יחיד. אחד הנפוצים שבהם הוא מטוס הססנה 172 שיוצרו, (עדיין מיוצרים) ממנו, על פי הערכות, למעלה מ 45,000 יחידות. מטוס ססנה 172 חדש יעלה היום בסביבות ה $400,000 כאשר מחירם של מטוסים משומשים מדגם זה (שוב תלוי במספר שעות הטיסה, במצבם, במכשור…) ינוע סביב כמה עשרות אלפי דולרים.

כמה עולה מטוס פרטי בוכנה דו-מנועי

מטוסי בוכנה דו-מנועיים הם הבאים בתור. המגמה בפלח זה של מטוסים היא לעבור להנעה במנועי דיזל, ומי שיכול להרשות לעצמו עובר למטוסי טורבו-פרופ המונעים במנועי סילון המסובבים פרופלור. מחירם של מטוסי בוכנה פרטיים דו-מנועיים יתחיל בסביבות $100,000 למטוס ישן ומשומש, ויכול להגיע עד לכמה מליוני דולרים למטוס חדש.

אחד מהמטוסים הדו-מנועים המעניינים של הזמן האחרון הוא ה Diamond DA42 של חברת דיאמונד האוסטרית. המטוס הוא בעל מבנה גוף חדשני ומונע בשני מנועי בוכנה (דיזל) הצורכים דלק סילוני / סולר, והוא הופך להיות מטוס פופולרי מאוד. (יש גם בארץ). מחירו של מטוס דיאמונד DA42 חדש מגיע ליותר מחצי מליון יורו. הנה כאן הפרטים.

מטוס מדגם DA42 של חברת Diamond
מטוס דו-מנועי מדגם DA42 של חברת דיאמונד האוסטרית

כמה עולה מטוס מנהלים סילוני פרטי

ואם אתם אוליגרכים ומתחשק לכם בכלל מטוס סילון פרטי – מטוס מנהלים כדוגמת ה Global 6000 שיש בארץ כמה ממנו, תצטרכו להיפרד מקצת כסף קטן – $30M-$50M תלוי במצבו ובמכשור שבו. הנה כאן יש קישור לאתר שבו הם נמכרים. (תגידו שם שאני שלחתי אתכם 🙂)

מטוס מנהלים בומברדייה גלובל 6000
מטוס מנהלים סילוני מדגם בומברדייה גלובל 6000. רוצים לקנות אחד?

 

כמה עולה מסוק פרטי

ואולי אתם בכלל פריקים של מסוקים – הליקופטרים, אותם כלים יחודיים בנוף התעופה שיכולים לרחף באוויר, להמריא ולנחות בלי מסלול? כמו במטוסים המחיר של מסוק תלוי בסוג המסוק, במצבו המכני ובמכשור שמותקן בו.

ככלל מסוקים הם כלים יקרים והאחזקה שלהם גם היא יקרה. אחד המסוקים הנפוצים ביותר כיום, שיש גם לא מעט ממנו בארץ, הוא הרובינסון R44. מחירו של מסוק חדש כזה הוא כחצי מליון דולר. הנה המחירון

יקר לכם אבל אתם רוצים בכל זאת לחוות טיסה במסוק? צרו קשר ונדאג לכם לטיסה.

מסוק מדגם רובינסון R44
בין יתר המסוקים המשמשים אותנו לטיסות חוויה וטיסות לאירועים במסוק נמצא גם הרובינסון R44

 

כמה עולה מטוס פרטי גדול

מתחשק לכם להצטרף לליגה של הגדולים (ויש כאלו) ולרכוש מטוס של בואינג או איירבאס כמטוס פרטי? ובכן, תלוי איזה מטוס אתם רוצים לרכוש. לחברת בואינג יש גרסת מטוס מנהלים לדגמים השונים שלהם והיא נקראת BBJ – Boeing Busines Jet דגם 737 חדש יעלה לכם כ 70 מליון דולר. ואם תרצו אחד מהליגה העליונה אז עבור איירבאס 330 או בואינג 777 תצטרכו להיפרד מכ 200 מליון דולר.

ניתן למצוא מטוסים כאלה גם בשוק המשומשים ומחירם תלוי במצבם, גילם, המנועים שלהם והמכשור המותקן בהם. מחירו של מטוס בואינג 737 משומש יכול לנוע מכמה מליוני דולרים בודדים, ועד כ 20 מליון דולר, תלוי במצבו.

מטוסי בואינג BBJ
משפחת מטוסי המנהלים של בואינג – BBJ. תבחרו צבע יפה! 😉

.

כמה עולה לשכור מטוס פרטי

קניה של מטוס פרטי היא לא תמיד האפשרות הנכונה לבחור בה. אם המטוס לא יהיה הרבה בשימוש ויעמוד על הקרקע הוא יתבלה, צריך למצוא לו מקום חניה שלא תמיד זמין בשדות תעופה מסויימים, צריך לדאוג לטיפולים השוטפים, לאחזקה, למעקב אחרי שעות הטיסה לתדלוק ועוד.

לכן רוב בעלי רישיונות הטיס שצריכים מטוס מעדיפים לשכור מטוס פרטי מאשר לקנות אותו. היתרונות בשכירת מטוס הם רבים:

  • המטוס זמין לכם כאשר אתם צריכים אותו, מוכן לטיסה, בדוק ע”י מכונאים ומתודלק.
  • אינכם צריכים לדאוג לדבר, רק להגיש תכנית טיסה, לבדוק היטב את המטוס ולהמריא.
  • החברה המשכירה מטפלת ברישוי המטוס ובכל הדרוש כדי שיורשה לטוס.
  • התגלתה תקלה במטוס – החברה תציע לכם מטוס אחר במקומו והטיסה שלכם לא תתבטל.

מחיר ההשכרה של מטוס פרטי מחושב על פי “שעות מנוע” – הזמן שבו המנוע עבד. לכן אם למשל שכרתם מטוס פרטי לטיסה לאילת, ונשארתם שם במשך סוף השבוע, אתם תחוייבו רק על זמן הטיסה הלוך וחזור בפועל ולא על הזמן שבו המטוס עמד על הקרקע באילת.

מחירי ההשכרה של מטוסים פרטיים בארץ הם לגמרי סבירים ועומדים על פחות מ 1,000 ש”ח לשעת טיסה למטוס בוכנה חד-מנועי, ולפחות מ 2,000 ש”ח למטוס בוכנה דו-מנועי.

רוצים לשכור מטוס מנהלים סילוני לטיסה הבאה שלכם לחו”ל? פה הסיפור קצת יותר יקר ויעלה לכם בין $3,000 ל $6,000 לשעה, תלוי בסוג המטוס.

 

רוצים לברר פרטים נוספים על האפשרות לשכור מטוס פרטי בארץ? צרו קשר באמצעות הטופס שלהלן ונשמח לעזור: